En el currículum d'Educació Infantil anterior es parlava d'una "iniciació" a l'escriptura i la lectura. En el nou currículum, no. L'esborrany substitueix aquesta paraula per "aproximació". Queda clar, doncs, que no cal aprendre a llegir ni escriure, la qual cosa, sota el meu punt de vista, suposa dinamitar el futur del progrés acadèmic de l'alumnat en les primeres etapes. Perquè si bé és cert que alguns alumnes no estan madurativament preparats, també ho és que una aprenentatge primerenc de la lectura facilitaria la detecció de possibles dificultats i trastorns lectoescriptors per tal d'intervenir de manera temprana i eficaç.
Però bé, així ens venen dades... No han d'aprendre a llegir, però fixeu-se fins on arriba la mentida, la incoherència i el postureig:
- S'hauran de facilitar "situacions de lectura individual" a aquells que no saben llegir.
- Hauran de recórrer a la biblioteca com a "font d'informació".
- Hauran d'interactuar "dialògicament" entorn dels textos escrits.
- I, sobretot, hauran de formular hipòtesis quantitatives i qualitatives sobre les "propietats" del procés d'escriptura.
- Ah! I hauran de reelaborar informació que troben en textos en diferents formats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada