L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

20 de novembre del 2009

Perspectiva.

Em passo els dies davant d'una pissarra que està mal encerada. Unes vegades la faig servir, unes altres és la torre vigia des d'on observe què fan i què diuen, i d'altres em serveix d'escenari per a les meves paranoies. Paranoies? Sí, és el que deuen pensar ells, els meus benvolguts alumnes.

Avui a classe d'alemany m'han fet sortir també a la pissarra. Però llavors era jo l'alumne i hi havia de corregir les conjugacions d'uns verbs irregulars. Lese, liest, liest, lesen, lest, lesen... Em trobava estrany i incòmode. Petit i... No trobe la paraula. Ara qui em mirava no eren els meus alumnes, sinó els meus companys.

I la cosa m'ha fet pensar. Tot mestre hauria de ser alumne d'alguna cosa i potser això li ajudaria a entendre algunes coses.

Crec que a partir ara em posaré darrere de la pissarra.