L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

16 d’agost del 2016

Els Pallars (26): Comiat... i fins aviat!

No podia faltar una incursió a l'alta muntanya!
I ja pare! El darrer dia m'acomiadí del Pallars Sobirà de la millor manera: amb una xicoteta incursió a l'alta muntanya. Així, com havia tingut previst per al dia anterior, el darrer dia l'oratge em va permetre de remuntar la vall de Gerber fins l'estany gran: un lloc paradisíac, una mica massa concorregut, però. La temperatura era genial: 14º de màxima a la Bonaigua; a dalt, dormí la migdiada al sol i amb el folre polar posat. Podeu imaginar com de traumàtica va ser la tornada a Barcelona...

Abans de l'excursió em va donar temps de fer un ull per la Guingueta, on comença la ruta pels búnquers i infraestructures militars de la Línia P, Berrós Jussà i Dorve. Aquest últim poble esdevé, per la seua ubicació, un autèntic mirador a la vall, rodejat per xops gegantins que, sumats a la solitud imperant, li donen un aire misteriós. Llàstima que estiga mig abandonat i ruïnós: a penes vaig comptar un parell de cases habitades.

I... Què us diré? Que ja m'he fet una llista de llocs i excursions pendents per l'any vinent. Aquests paratges són el meu medi, m'hi sent feliç passejant-los i aprenent d'ells i amb ells. Crec que no me'n cansaré mai... I si m'hi comprara una casa? Qui sap: tal vegada alguna vegada m'ho plantege de manera seriosa...

Pantà de la Torrassa de bon de matí


Niu de metralladora vigilant el pont de la Guingueta.
 DORVE


Guaitar per la finestra i tindre aquestes vistes!

1354


Sant Bartomeu: la darrera restauració l'ha salvada de la ruïna absoluta
BERRÓS JUSSÀ


L'església de Sant Jaume dóna la benvinguda al poble



RUMB A L'ESTANY DE GERBER


Vistes al port de la Bonaigua

Estany Mitjà de Gerber

Fent els millors deures possibles: d'exploració
Estany Gran de Gerber







De nou, la Bonaigua. Contrast entre l'ombria i la solana de la vall