L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

1 de gener del 2012

2012

Bon any que entra a tots! Temps de renovar propòsits i posar-se'n de nous... Jo no puc més que aconsellar tres que m'han anat molt bé en aquest any que hem deixat:

  1. Guaita de tant en tant i contempla la posta o la sortida de sol. Fer-ho t'ajudarà a percebre la grandesa del món on vivim.
  2. Reserva't uns deu minuts al dia per estar assegut en silenci preguntant-te sobre què sents. Com saps què vols si mai no t'escoltes? Afegeix-ne deu més per no pensar en res i mesclar-te amb el silenci.
  3. Davant de les situacions desagradables, afegeix un bri saludable d'ironia. T'ajudarà a relativitzar-ne les causes i conseqüències, i a afrontar amb força les transformacions.
  4. N'havia dit tres? Afegiria també deixar-se sempre dur per la curiositat, arribar a veure-ho tot de nou amb uns ulls de nen que vol conèixer: camina, passeja, viatja, observa... i introdueix petits canvis en les rutines diàries que et mostren punts de vista diferents sobre les coses.
Amb això jo ja vaig més que aviat. Fer més esport? Estudiar més? Deixar de fumar? Fer dieta per aprimar? Bah! Tot és accessori. Menja com un porc, fuma com un carreter, beu com un cosac i dorm la mona al sofà durant hores si vols, què més dóna? Allò important és sentir-se bé amb un mateix! Això sí, no oblidem com de bé se sent un després d'haver fet esport, haver menjat bé i d'haver acomplit amb els propòsits de treball prefixats... ;-)

M'agrada una frase de Foucault que sintetitza els meus propòsits davant de l'any que comença: faré el que vulga fer de mi a cada moment. Al marge de convencions, pressions, estereotips i tendències... ací estic jo!