L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

8 de desembre del 2013

Turisme i negoci

Calella des del far
Crec que el que em va dur ahir fins a Calella a badar una estona davant la mar va ser la notícia que el Govern Central ha legislat per possibilitar que els fars siguen reconvertits en hotels i restaurants. Si bé és cert que alguns fars ja tenen el seu restaurant a la vora, com és el cas del far del cap de la Nau, o el seu complex hoteler, em vingueren a la ment alguns llocs solitaris i paradisíacs presidits per una d'aquestes torres que podrien veure destrossat el seu encant amb la seua reconversió "turística".

Sé que pot parèixer un poc contradictori: durant gran part del meu temps lliure esdevinc un turista, però odie el turisme. Ara bé, podem fer vàries definicions del turisme: podem veure'l com una forma de consum, però també una forma de coneixement. I crec que és la primera accepció la que rebutge: si bé veig amb respecte els grups que recorren amb un guia el barri Gòtic parant esment a cada detall, m'entren ganes de vomitar quan veig la Rambla plena de turistes borratxos amb el barret de mexicà i el cubalitro de sangria.

I és en pro d'aquest tipus de turisme han estat destrossades joietes del nostre territori: des de Benidorm, Cullera o Peníscola fins a Platja d'Aro o Calella, on per cert vaig veure ahir un monument al personatge local que havia promogut aquest turisme.

Per sort, encara queden alguns raconets en totes aquestes selves d'hotels i restaurants de gust dubtós on poder gaudir del mar, del paisatge i de la soledat, com passa al far de Calella. 

I el Gobierno s'obstina ara en acabar amb ells. Em pregunte a qui té en ment beneficiar promovent aquests negocis. I si no pensen parar fins que hagen acabat amb tot!