L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

9 d’abril del 2017

Sensacions entre Agulles i Frares Encantats

La Monja, el Lloro, el Dit i el Frare Gros hi destaquen
Ahir no em poguí estar de començar les vacacions a Montserrat. Una altra volta. Fiu el camí que per la carena del Serrat de la Portella s’endinsa per l’interior de la zona de les Agulles i dels Frares Encantats... No cal que m’ho dieu: una temeritat anant-hi tot sol. No és que siga un camí difícil, però sí dur i exigent: no pots permetre’t de fer un mal pas. A més a més, hi ha uns quants passos que, sense les cordes que hi ha, serien infranquejables. Tinguí molta sort de trobar-me amb el J. i la M., que m’ajudaren amb el pas que veia menys clar. Si més no, em donaren confiança per baixar-hi! Ara, us he de dir que no fiu el camí sencer fins al coll de Porc: vaig estalviar-me els passos més vertiginosos tot desviant-me cap al PR C-78 pel torrent del Lloro, uns metres abans d’arribar a la paret que s’ha de baixar agafant-se a grapes de ferro enganxades a la roca.

I així va ser que vaig gaudir d’un dels paratges més impressionants de la Muntanya Màgica: tot el matí rodejat de gegants de pedra, guaitant per parets verticals de més de cent metres, endinsant-me per alzinars inquietants. Em vaig sentir xicotet agafat a les roques i parets, baixant per les pendents pràcticament gitat per no caure. 

Hi hagué un moment en què alcí la mirada al cel: un cel blau impressionant. Vaig imaginar-me per uns moments el que la llum del Sol m’amagava, el que la vista no pot capir del tot sense l’ajuda de la raó, la ciència i la intuïció. La immensitat i la grandiositat de l’Univers enmig de la qual aquells gegants de pedra que em feien sentir xicotet esdevenien també minúsculs i insignificants. I davant d’aquella perspectiva vaig sentir autèntic vertigen.

Perquè vivim dins d’un gran Misteri malgrat que per sobreviure en la nostra quotidianitat l’hàgem apartat a un costat. En efecte, el caràcter mistèric de la realitat que ens envolta no genera la seguretat que necessitem. Més aviat, produïx perplexitat i angoixa.

Millor no pensar-ne?

DES DEL MIRADOR DEL COLL DE CAN MAÇANA




ASCENDINT LA PORTELLA



Primeres perspectives de les Agulles des de la carena



 L'alzinar creix entre els roques.



El Serrat de la Portella queda, de seguida, avall!


Les Bessones i la Bola de la Partió

 Aquesta ha costat una mica...


Guaitant per la paret de roca... Més de 100 m en picat! A sota, la Cadireta.




Arribant al Portell Estret o Coll de les Agulles



La Boleta



La Nina.

 Al mirador del Bisbe.


Baixada entre el Lloro i la Monja
Penjats del Dit


El Lloro i la Monja ja des de baix. El Dit, a la dreta
Les Bessones i la Bola de la Partió
 
Bonica perspectiva de les Bessones


A SANT PAU VELL DE LA GUÀRDIA

Panorama complet de les Agulles
 



SANT BENET

L'antic hotel ha pres un aspecte fantasmagòric i decadent
 
ESPARREGUERA: ACABANT EL DIA AMB EL TEATRE DE LA PASSIÓ