L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

10 de novembre del 2014

Alçant el vol


Colom al mur de l'església d'Espirà de l'Aglí 
Revisant les fotografies que havia fet durant l'eixida d'ahir diumenge, em vaig adonar que em sentia com el colom que hi apareix: havia volat una miqueta després d'un bon grapat de caps de setmana a ciutat. I no sols per això, també pel fet que comence a saber portar uns quants pesos morts amb els que hauré d'aprendre a conviure... Tot plegat, alçant el vol! (Malgrat l'exclamació, no puc dir que ho diga del tot segur...).

No, no vaig votar, com decidí i expliquí ja fa uns mesos. Confesse que dubtí i no ho viu del tot clar fins el darrer moment. Per això mateix, vaig decidir marxar de ciutat per desconnectar del tema tant com poguera: a l'hora que obrien les urnes, jo ja voltava ben lluny de Barcelona. Compartisc les raons d'aquells que hi anaren. La major part d'elles són també les meues raons. També compartisc raons, moltes també, amb els que votaren sí-sí, i també amb els que votaren que no. Però de què serví, tot plegat? Per fer créixer l'ego d'aquests polítics que ens (mal)governen i que ens prometen un país d'ensomni quan dia a dia no deixen de destrossar-lo i vendre-se'l al millor postor? Ho sé: mentre ací s'emborratxàveu de democràcia, jo ho feia de cabòries pessimistes, escèptiques i un tant cíniques. Potser em calga volar més alt per veure el món de color de rosa. No ho sé.

De borratxeres, però, n'agafí unes quantes més. La més forta, la borratxera de tardor, que envaïa uns paisatges que no deixen d'esbalair-me amb el seus encants. I de Bach, que va sonar durant les hores de cotxe. I de tristesa i de recança. I de soledat: m'agrada tant fruir-ne de tant en tant!

Tardor: allò que morirà aviat, exhibeix una bellesa inusual. O esdevé quelcom bell justament per inusual. Colors calents que contrasten amb la gelor que va envaint l'ambient i que anuncia l'hivern... Vaig pensar que justament si aquest esclat d'eufòria democràtica no ens està anunciant justament un hivern cru, com tants que n'han vingut al llarg de la història... Alguns senyals em fan pensar-ho. Com tants d'altres que em fan mantenir un xicotet bri d'esperança.

TARDOR AL ROSSELLÓ, LA FENOLLEDA I EL BOSC DE LA BOIXAVILA

Un coixí de ceps groguencs sembla sostenir Baixàs
Castell de Perapertusa
Castell de Queribús senyorejant la vinya de l'Aude
Vinyes vora Cucunhan: semblen pinzellades gorgues sobre un fons verd i marró
Vall del riu Maurí
Heura a un mur de Sant Pau de Fenolhet

Carretera vella de Caudiers a Sant Pau de Fenollet
Paisatge rural a Caudiers de Fenollet


Vall del Boulzane

Castell de Puig-Llorenç, senyorejant un bosc tardorenc
Bosc de Boixavila















La nit al bosc

ROMÀNIC AL BARROC: ESGLÉSIES DEL ROSSELLÓ

L'església-fortalesa de l'Espira de l'Aglí fou un dels
descobriments més notables del dia
Restes d'una arcada

CASTELL CÀTAR DE PERAPERTOSA

La imponent mola de pedra eclipsa la grandiositat de la construcció,
que es descobreix una vegada a dalt

Recinte jussà, amb la torre de l'homenatge
Restes de l'església de Santa Maria
El recinte jussà des del sobirà
Darrere del perfil del castell veí de Queribús, Perpinyà, el mar
i el cap de Biarra de Portvendres. 
Entre els muntanyes i el mar s'albira l'estany de Salses
SANT PAU DE FENOLLET


Capítol.
CASTELL CÀTAR DE PUIG-LLORENÇ

Castell des de la vall de Santa Creu

Puilaurens i vall de Santa Creu des de la fortalesa
Lavagnac
Un castell rodejat de boscos per tot arreu!


Entrada a la torre de la Dama Blanca
Tardor des d'una espitllera del castell.
Borrosa, com la meua visió de la realitat.