L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

28 d’agost del 2017

Geografies estivals (6): la muntanya.


No. No se m'ha passat la dèria d'anar a Montserrat aquest estiu. I sabeu? Les tardes de juliol la muntanya està pràcticament deserta: camines i camines sense trobar-te ningú. Ja sé que semblaré misantrop a més no poder, però creieu-me que és un goig gaudir d'aqueix paratge sense haver d'escoltar converses banals ni crits espantosos!

Un dia em vaig deixar pendent l'Albarda Castellana: hi vaig anar decidit una tarda de juliol seguint el camí Vell de Sant Jeroni des del monestir. Des d'allà vaig pegar la volta pel camí Nou, rumb a la regió de Tebes: també tenia pendent la Miranda de Santa Magdalena. Aquest darrer cim és el millor mirador de la comarca del Baix Llobregat: s'hi albira cada racó des de Collbató fins al mar. Espectacular.

Montserrat encara em guarda noves fites i propòsits. La Miranda dels Ecos n'és un: però la ruta no sembla gens gens fàcil... Continue rumiant-m'ho!

Al cim de l'Albarda Castellana


A la dreta, la Tebaida; a l'esquerra, Tebes
L'Embarassada
Flautats



L'Elefant




Baix Llobregat al complet
Al cim de la Miranda de Santa Magdalena
Panorama: les vistes des de la Miranda; Baix Llobregat al complet