L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

23 de juny del 2015

Sant Joan

La Flama del Canigó espera pacient a prendre la foguera
del Passeig Lluís Companys de Barcelona
Ja les podeu fer ben altes
les fogueres aquest any:
cal que brillin lluny i es vegin
els focs d'aquest Sant Joan.
Cal que es vegin de València,
de Ponent i de Llevant...
i en fareu també en la Serra
perquè els vegin més enllà...
i el crit d'una sola llengua
s'alci dels llocs més distants
omplint els aires encesos
d'un clamor de llibertat!

Joan Maragall


Terra, aigua i foc. Elements màgics d'aquesta nit. La meua, una mica flurri: sort que munten el sarau baix de casa i m'hi he trobat. El passeig rebullia de gent esperant que prengués la foguera. M'hi he esperat i, ja amb la foguera encesa, he pensat que el ritual m'unia a molts amics que, lluny, també el celebraven.

Bona revetla a tots! Jo me'n vaig a dormir ja: m'he proposat aprofitar demà el dia.