L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

24 de juliol del 2015

Mestres i experts? Mestres experts!


Com cada divendres, el senyor Carles Capdevila em desitja un bon cap de setmana amb l'ànim -supose- que compre el seu periòdic durant el descans dominical. Hui m'ha tocat una mica el nas, perquè he trobat el que ja fa temps que em cansa. Mireu, si no, el primer dels continguts que "abordaran a fons": els nens han de fer deures durant l'estiu o no? Debat entre mestres i experts.

Mestres i experts. Els experts no són mestres i, ja és ben sabut, el mestre no és expert en res: necessita de l'assessorament sempre de suposats experts messiànics que tenen la resposta a tots els interrogants que ens puguem plantejar des de l'escola, com si no els poguérem discutir entre nosaltres de manera assenyada. Es veu que som massa idiotes. Per descomptat, els experts sempre són ultramoderns i innovadors i sempre ens diran que el que hem vingut fent fins ara és retrògrad, humiliant per a l'infant, cursi i inútil. Ens proposaran una i altra vegada el contrari.

Doncs ja n'estic fart. Sóc mestre i sóc expert, perquè sóc un professional de l'educació i tinc prou criteri per decidir quan els meus alumnes hauran de fer deures i quan no. Podré acceptar un consell, un punt de vista que ajude a la reflexió o una opinió discordant, però el que no accepte de cap de les maneres és que se'm prenga per inútil i que contínuament tothom s'atorgue el dret de dir com he de fer la meua  faena.

I més quan la majoria d'experts són xarlatans de pacotilla que no han estat mai a una aula. Que els donen a tots!