L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

10 de març del 2009

Manipulacions.


Sovint se'n parla de les de Telemadrid o Canal 9. Allà són escandaloses, fins i tot arriben a ser notícies les mentides més flagrants. Però crec que les pitjors manipulacions són les mitges veritats. I les omissions.

Malgrat aquestes manipulacions famoses del nostre dia  a dia, me n'adone que estem també sotmesos a altres més subtils, però no per això menys descarades. De les quals un aprén que cal sempre escoltar l'altra part i les seves raons. I molt millor, però, parlar-se les coses cara a cara sense cap mena "d'arrebato". Però deixem-ho estar, que de vegades és missió impossible. 

Supose que quan anem a París, la cosa més fàcil de trobar serà la Torre Eiffel; a Londres, el Big Ben i The Houses of Parliament; a Roma, el Vaticà o el Colosseo; a Berlin, Brandenburger Tor; a Atenes, alces el cap i veus l'Acròpolis. Doncs allò més fàcil de trobar a Barcelona des de Ronda Universitat és la Plaça Catalunya. Ara, sempre es pot dir "pretenia que m'aclarira sol per Barcelona quan jo no me la conec, i no sabia on estava res"; però quan aquesta frase es pot substituir "havia de caminar 200 metres fins la cantonada de la plaça més important de Barcelona per un únic carrer que ja em coneixia", llavors la diferència principal entre una i altra no és la sintaxi ni res semblant, és la impressió que vulguem causar de la persona de la qual parlem.

I en aquesta ocasió es tractava de crear-ne una de ben dolenta. Tant em fa, jo estic tanquil. Qui vulgui, que em pregunti la meva versió. Jo intentaré no "callar la boca" de qui em conti la seva, i si ho faig, teniu tot el dret d'enutjar-vos amb mi. 

D'altra banda, per no perdre's per Barcelona, què millor que armar-se de paciència i de sentit comú. I aniria també molt bé comprar-se un puto plànol. Tot i que, ben mirat, el plànol de poc serveix sense que s'hagen assolit les putes competències bàsiques que anomena el currículum de primària. Vull dir, que sense trellat, ni plànol ni indicacions possibles. 

I ara que surt el tema de les competències bàsiques, demà hi tinc un curs. Ja us conte què tal! D'entrada, tinc el plànol per tal d'arribar al lloc on s'imparteix el curs. Ara, no sé si hi arribaré. Dependrà de les ganes que tinga d'armar la marrana.

Salut!