L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

7 d’octubre del 2008

Algemesí, la tele i els HPO

Ens hem fet famosos, qui ho diria. Algemesí en el darrer mes ha sortit a tots els canals de la tele i mostrant temes diferents. Vergonyants tots ells, per descomptat. Deixem a banda el tema de les becerrades... i centrem-nos en el tema dels habitatges de protecció ofical. No puc defugir un comentari a sobre, ja que fa un temps jo també em vaig il·lusionar en la compra d'un d'aquests habitatges (tenia altres prioritats, és clar!).

Doncs bé. Al blog de Domenech Gamieta s'explica la mar de bé: em refie d'una opinió anònima que li contesten al post sobre aquest tema, ja que s'ajusta al que jo conec dels fets. Ara, deixo clar que són opinions i suposicions arran d'una visió dels fets: caldria investigar a fons per veure què coi ha passat en realitat... Jo el que veig és el següent. A Algemesí, el govern municipal promou la construcció d'HPO. Poc després, canvia el signe polític de l'Ajuntament, essent el mateix que el del govern autonòmic a partir d'aqueix moment (PP). Passa el temps i s'anuncia un canvi de legislació a nivell autonòmic per part de la Generalitat Valenciana: canvi de legislació que, per tal de promoure la construcció d'HPO, es basa en beneficiar més els constructors a base d'encarir més el preu de l'habitatge. En Algemesí, la promoció d'HPO ja existia: no feia falta promoure-la. Sabent que la nova llei implicaria un augment de preu dels habitatges, el govern municipal  decideix dilatar el procés d'adjudicació i sorteig dels habitatges. Hi ha qui amb aquest retard del procés en sortiria beneficiat. Entra en vigor la nova legislació, i... xan-ta-ta-xan!! Preus de més de 150.000 euros per a un habitatge de protecció ofical!! On queden els suposats avantatges d'accedir a aquest tipus d'habitatge?

Jo ho tinc clar. No s'han tingut en compte les necessitats de la gent (en aquest cas, la gent jove del poble que intenta desesperadament accedir a un habitatge digne), sinó que el que ha primat és extreure el màxim benefici econòmic de la situació, però sense oblidar que aquest benefici l'obtenen molt pocs a base de putejar la vida de molts. Tot legal, això sí. Ara ningú no vol els habitatges: no és que no els vulguen, és que ja no els poden comprar! Quanta gent s'ha quedat desil·lusionada, putejada i sense possibilitat de comprar o llogar pis? I el pitjor de tot és com s'espolsen les responsabilitats, culpant sempre a l'altre: en aquest cas, l'anterior govern municipal. Vergonyós!! Ara, "les ha salido el tiro por la culata".

I jo em pregunte: si en temes tan senzills i de tan poca embergadura passen aquestes coses, què n'aconseguirem a escala planetària? Vaig a pegar una volta a veure si trobe un poc d'optimisme.

...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Imaginem ara que l'Ajuntament tingués un contracte amb la constructora, pel que aquesta última es comprometia a complir els terminis que li marcava l'ent públic,... i que passa el temps i que l'ent públic incompleix els terminis, per tant, incompleix les obligacions contractuals... tot incompliment suposa la necessitat d'indemnitzar a l'altra part,... per tant, l'Ajuntament hauria d'indemnitzar a la constructora,... menos mal que estem imaginant i açò no ha passat ni passarà ... o si?

Anònim ha dit...

andròmina, gracies per donar la cara. Aixó tes teues oponions son més objetives que les de gamieta. a qui les amistats i els interesos començen a pasar-li factura.

enhora bona i sehis aixó