L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

3 de novembre del 2008

Contradiccions.


Perdoneu que us done la vara, però brrrr. Primera contradicció: una nació democràtica que adquireix la forma d'una monarquia. A veure si ens aclarim, som súbdits o ciutadans? Perquè ambdues coses no podem ser-ho! La monarquia és l'antítesi dels principis, valors, drets i deures democràtics.

Segona contradicció: la monarquia té el paper simbòlic de representar-nos. Com la bandera, o l'himne. Bé: ens representa a tots. Pot, llavors, opinar o emetre opinions que són les d'uns i no les dels altres? Si té el paper de representar-nos a tots, no se suposa que ha de ser, per damunt de tot, neutral en el camp ideològic i polític? Almenys tenim "la sort" que el Rei ha respectat les decisions del parlament sobirà, però em remena els budells que pot perfectament no fer-ho, i llavors, què?

Tercera contradicció: la llibrertat d'expressió i la monarquia. Quan s'empra per opinar (malament) d'ella, la monarquia trau les ungles i vol posar límits a la llibertat d'expressió. Ara, però, la Reina no ha dubtat en utilitzar-la per llençar una bomba contra més de la meitat dels ciutadans de l'Estat que no pensem com ella, i ha utilitzat paraules com "homicidi" per referir-se a certs temes polèmics, i és clar, discutibles. Però... no és Reina de tots? És democràticament acceptable que la Reina (uf, quanta antítesi en una sola frase) pugui fer ús del seu dret a opinar?

La Reina no té clares moltes coses; primera: ha comparat el fet que el seu fill herete la comandància de l'exèrcit i que siga el futur cap de l'Estat amb el fet que el meu fill herete les meves propietats. Mari! Que estem parlant d'un càrrec, el més important de l'Estat, no d'un camp de tarongers! És com si jo fos president del Govern i el meu fill, per això mateix, també ho hagués de ser. O que em trec la plaça de funcionari i per això, els meus fills i nets hagin de ser també mestres funcionaris pel fet que jo ho he estat tot i que tinguin borumballa en lloc de cervell... La segona cosa que no té clara és que si ella fa ús dels seus drets per opinar, ha d'acceptar quan altri ho faça per opinar sobre la monarquia, més que li pesen aquestes opinions. I si decideix trencar la neutralitat que fins ara tenia aquesta (divina) institució, que s'atengui a les conseqüències...!

Personalment, em sembla vomitiu l'haver d'aguantar i de mantenir amb els meus impostos a gent que viu, mai millor dit, "del cuento". Hem treuen mensualment més de 500 euros del sou, i una part és per als seus dinarots, concerts, viatges, vols privats, gestions... Prou! La democràcia mai serà plena en el nostre país fins que aquestes persones es guanyin la vida com tots i desaparega aquesta (divina) institució.

Per això, em sume a la idea que tingueren fa uns anys els socarrats de posar el Borbó que els va cremar la ciutat cap per avall. Señoras, señores, dejen de tocar-nos los cojones y de dejarnos vacios los bolsillos! Simplement, per coherència.

VISCA LA REPÚBLICA!