L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

20 de novembre del 2008

Mariza

Já me deixou
Foi-se logo embora
A saudade a quem chamei maldita
Já nos meus olhos não chora
Já nos meus sonhos não grita
Já me deixou
Foi-se logo embora
Minha tristeza chegou ao fim
Já me deixou mesmo agora
Saíu pela porta fora
Ao ver-te voltar para mim


Crec que mai no havia vibrat tant en un concert. La música, com a mitjà per transmetre unes vivències, uns sentiments, l'estima per la (T)terra, tristesa, alegria... Elegància. Una veu impressionant. Mestria. Mestissatge. Empatia. Humor. Sentiments desgarradors. Humilitat. Entrega i agraïment al públic. En fi, que m'ha impressionat aquesta cantant de Fado.
Fado. Música íntima i impressionant, que em destapa sentiments que amague a l'armari de les andròmines: no hi pense, però allà estan. Destí. Quantes coses serien ara diferents si haguera estat alguna vegada més constant, més atrevit, menys ressignat? Més valent. Si haguera donat un pas que feia falta sense la por o la ressignació amb què moltes vegades accepte allò que passa, com si no fóra l'actor principal de la meva vida o responsable d'aquesta?
Part del concert ens ha enfrontat a tots amb una part dura de nosaltres mateixos, però Mariza és una persona màgica: et feia passar de la llàgrima al somriure en pocs segons. I el bon sabor de boca amb què hem eixit de la sala ens durarà ben de segur setmanes senceres.
Quando me sinto só,
Como tu me deixaste,
Mais só que um vagabundo
Num banco de jardim
É quando tenho dó,
De mim e por contraste
Eu tenho ódio ao mundo
Que nos separa assim.
Quando me sinto só
Sabe-me a boca a fado
Lamento de quem chora
A sua triste mágoa
Rastejando no pó
Meu coração cansado
Lembra uma velha nora
Morrendo à sede de água.
P'ra que não façam pouco
Procuro não gritar
A quem pergunta minto
Não quero que tenham dó
Num egoísmo louco
Eu chego a desejar
Que sintas o que sinto
Quando me sinto só.