L'herba és mortal. Els hòmens són mortals. Els hòmens són herba.(Bateson)

9 de gener del 2009

Campanyes.

Aquella campanya dels autobusos londinenses que ja vaig anomenar fa un temps al blog ha arribat a Barcelona. "Tal vegada Déu no existeixi, deixa de preocupar-te i gaudeix de la vida". Així, dit així, fora del context en què va nàixer la campanya a Londres, és veritat que l'slògan necessita de moltes matisacions... No obstant, tothom entèn que es refereix a una idea de religió i una imatge de Déu relacionada amb l'Infern, el càstig i la culpa amb què tant els ha agradat turmentar-nos a molta "gent del Senyor"; sense anar més lluny, la campanya neixia com a reacció a un missatge publicitari que amenaçava amb l'infern als ateus, agnòstics i passotes. UUuuuuuhhh!!

Siga com siga, ahí tenim els autobusos. I darrere els dels evangèlics, que han replicat la campanya... Però a Madrid. Coses que passen. Ho fan amb un missatge clar, directe, i inintel·ligible sense una catequesi prèvia... Penitenciágite!

I jo tinc clar que aniré a l'Infern, però no em preocupa, certament. I més després d'avui, que he començat el tema dels éssers vius i el seu entorn... ple tot ell de conceptes heretges (adaptació, selecció natural, evolució, canvi). La veritat que aquests dos dies de feina han estat força gratificants, tant pels nens i nenes, amb els que he estat agust perquè per fi comencem a conèixer-nos, com perquè m'he sentit recolzat pels companys.

L'any comença, doncs, d'una manera prometedora. Ah! I hi ha línia directa a Córdova i Sevilla amb Ave des de Barcelona! Barat, per cert, si es compra amb cert marge de temps. Ja sabeu on trobar-me si algun cap de setmana no us agafe el mòbil.

Bon any a tothom! ^^'

2 comentaris:

andr0mina ha dit...

A sobre de la teoria de l'evolució de les espècies, Darwin... ahir mentre llegia el pròleg del llibre que comence a llegir vaig caure en una cosa. I és que jo la vaig aprendre en un col·legi catòlic, apostòlic i romà, que és on fiu l'E.G.B. El tema no alçava tanta polèmica com avui en dia i crec que en absolut es veia contrari a l'ideari del centre.
I em pregunte: d'on ve tanta campanya i fanatisme absurde? Qui està realment de croada contra la ciència i la laïcitat? Quins són els seus motius? nya nya nya Inexplicable.

Anònim ha dit...

Jo crec que aquesta campanya va més dirigida a la gent més major, que no pas a nosaltres.
Uf! el dia q em vaig assabentar que Déu era pare de Jesús, però que al mateix temps Jesús era Déu, i que Déu o Jesús tenia un altre pare que era Josep, em vaig marejar.
Però el dia que vaig descobrir que només hi havia un Jesús o Josep i 50.000 maries casi em torne boja.